
Strefa Studenta
Sprawy Studenckie
Akredytacje i rankingi
Zarządzenie Nr 5/2020
Rektora Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu z dnia 15 kwietnia 2020 roku
w sprawie zasad funkcjonowania Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu
w stanie zagrożenia epidemicznego
Działając na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.) oraz Statutu Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu, w celu ograniczenia możliwości zakażania się i rozprzestrzeniania koronawirusa SARS-CoV-2 zarządzam, co następuje:
§1
Wprowadza się w Radomskiej Szkole Wyższej w Radomiu (zwaną dalej Uczelnią) następujące zasady dotyczące funkcjonowania kształcenia:
- Do odwołania zawieszone są wszystkie zajęcia dydaktyczne prowadzone w siedzibie Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu.
- Na podstawie informacji udzielonej przez Dziekana, Rektor może w drodze decyzji, wyrazić zgodę na organizację zajęć o charakterze praktycznym, które z przyczyn merytorycznych nie mogą być zrealizowane online, określając termin ich realizacji.
- Prowadzący zajęcia na studiach pierwszego stopnia zobowiązani są do stosowania zdalnych form nauczania i zdalnej formy weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się pod warunkiem, że rodzaj zajęć pozwala na realizację zajęć w formie zdalnej i umożliwi uzyskanie przez odbiorców założonych dla danego przedmiotu efektów uczenia się.
- Do realizacji zajęć dydaktycznych, o których mowa w ust. 3 rekomenduje się różne narzędzia pod warunkiem, że zapewniają odpowiednią jakość prowadzonych zajęć, zgodnie z posiadanymi możliwościami w tym zakresie.
- Prowadzący zajęcia mają obowiązek niezwłocznego poinformowania uczestników danej grupy zajęciowej przebiegu procesu kształcenia na odległość w ramach danego przedmiotu, poinformowania o wybranym narzędziu zdalnego nauczania za pośrednictwem następujących form komunikacji:
- korespondencji telefonicznej i mailowej ze starostą grupy,
- ogłoszeń na stronie internetowej Uczelni.
- przesłanie materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez studenta.
- Zajęcia odbywają się zgodnie z aktualnie obowiązującą organizacją roku akademickiego 20190/2020 i aktualnie obowiązującym rozkładem zajęć dydaktycznych. Dopuszcza się możliwość zmiany dnia tygodnia i godziny zajęć po jej uzgodnieniu z uczestnikami grupy zajęciowej i Dziekanem (dotyczy zajęć, które nie odbyły się w okresie od 12 marca 2020).
- Dziekan w porozumieniu z Prodziekanem ds. Kształcenia Praktycznego może podjąć decyzję o uznaniu dotychczasowej praktyki i sposobie uzupełnienia brakujących efektów uczenia się. Przepis stosuje się do praktyk rozpoczętych przez studentów i praktyk, które jeszcze się nie rozpoczęły.
- Na podstawie informacji udzielonej przez Dziekana i Prodziekana ds. Kształcenia Praktycznego Rektor może wyrazić zgodę na odbywanie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych przez studentów poza siedzibą Uczelni w porozumieniu z opiekunem praktyk.
- Prodziekan ds. Kształcenia Praktycznego ustala warunki przebiegu zajęć praktycznych i praktyk zawodowych, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, dotyczące zagrożenia epidemicznego (załącznik Nr 2 do niniejszego Zarządzenia)
- W roku akademickim 2019/2020 zajęcia realizowane w formie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu pielęgniarki/ pielęgniarza rozpoczętych przed dniem 1 października 2019 r. i kończących się w roku akademickim 2019/2020, mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Podstawą zaliczenia części zajęć praktycznych i praktyk zawodowych może być zaświadczenie o odbywaniu wolontariatu w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 złożone przez studenta do Dziekanatu Uczelni w Radomiu (zał. Nr 1 do niniejszego Zarządzenia)
- W związku ze zmianą formy odbywania zajęć na formę zdalną dopuszcza się możliwość dostosowania warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się określonej w sylabusie do zmienionej formy zajęć.
- Dostosowanie warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się do zmienionej formy zajęć powinno zostać dokonane przez koordynatora przedmiotu w porozumieniu z uczestnikami zajęć lub Samorządem Studenckim, a ponadto powinno:
- uwzględniać specyfikę wybranego narzędzia zdalnego nauczania;
- zapewniać rzetelne sprawdzenie uzyskania wszystkich efektów uczenia się przewidzianych w sylabusie;
- Proces weryfikacji efektów uczenia się musi umożliwiać dokonywanie oceny osiągniętych efektów uczenia i może być przeprowadzony z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
- Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu dydaktycznego z wykorzystaniem zdalnych form nauczania sprawuje Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu i Prodziekan ds. Kształcenia Praktycznego.
- Nauczyciel prowadzący zajęcia zdalnie zobowiązany jest do potwierdzenia realizacji prowadzonych zajęć w karcie Potwierdzenie realizacji zajęć prowadzonych zdalnie w Radomskiej Szkole Wyższej (załącznik Nr 3 do niniejszego Zarządzenia).
- Konsultacje dziekana i innych pracowników ze studentami odbywają się w formie telefonicznej i/ lub e-mailowej.
§2
W innych obszarach funkcjonowania Radomskiej Szkoły Wyższej wprowadza się następujące zasady:
- Dotyczące świadczenia pracy przez pracowników w administracji:
- Przywraca się sposób świadczenia pracy przez pracowników niebędących nauczycielami zgodnie z obowiązującymi ich warunkami świadczenia pracy przy zapewnieniu bezpiecznych warunków pracy, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla zdrowia pracowników oraz obowiązujące przepisy prawa określające zasady świadczenia pracy.
- W przypadku czasowego braku możliwości wypełnienia warunków, o których mowa w pkt 1 Rektor może podjąć decyzję określającą formę świadczenia pracy.
- Dotyczące funkcjonowania Biblioteki Radomskiej Szkoły Wyższej:
- Dopuszcza się korzystanie z wypożyczalni w Bibliotece po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez studenta zapotrzebowania na książki (tytuł, autor, wydawnictwo).
- Zawiesza się korzystanie ze zbiorów Biblioteki w jej siedzibie i w czytelni.
- Dotyczące konferencji, imprez i innych wydarzeń:
- Odwołuje się wszelkie konferencje i wydarzenia organizowane przez Uczelnię i na terenie Uczelni, z wyłączeniem organizowanych w formie on-line.
- Dotyczące funkcjonowania obiektów sportowych:
- Wstrzymuje się prowadzenie zajęć sportowych stacjonarnych dla studentów.
§3
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 kwietnia 2020 roku i obowiązuje do odwołania.