RADOMSKA SZKOŁA WYŻSZA
Strona powstała dzięki współfinansowaniu ze środków europejskiego funduszu społecznego w ramach programu operacyjnego wiedza edukacja rozwój 2014-2020

Sprawy Studenckie

Akredytacje i rankingi

Zarządzenie Nr 5/2020 

Rektora Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu z dnia 15  kwietnia 2020 roku

w sprawie zasad funkcjonowania Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu

w stanie zagrożenia epidemicznego 

 

Działając na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.) oraz Statutu Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu, w celu ograniczenia możliwości zakażania się i rozprzestrzeniania koronawirusa SARS-CoV-2 zarządzam, co następuje:

 

§1

Wprowadza się w Radomskiej Szkole Wyższej w Radomiu (zwaną dalej Uczelnią) następujące zasady dotyczące funkcjonowania kształcenia:

  1. Do odwołania zawieszone są wszystkie zajęcia dydaktyczne prowadzone w siedzibie Radomskiej Szkoły Wyższej w Radomiu.
  2. Na podstawie informacji udzielonej przez Dziekana,   Rektor może w drodze decyzji,  wyrazić zgodę na organizację zajęć o charakterze praktycznym, które z przyczyn merytorycznych nie mogą być zrealizowane  online, określając termin ich realizacji.
  3. Prowadzący zajęcia na studiach pierwszego stopnia  zobowiązani są do stosowania zdalnych form nauczania i zdalnej formy weryfikacji uzyskanych  efektów uczenia się pod warunkiem, że rodzaj zajęć pozwala na realizację zajęć w formie zdalnej i umożliwi uzyskanie przez odbiorców założonych dla danego przedmiotu efektów uczenia się.
  4. Do realizacji zajęć dydaktycznych, o których mowa w ust. 3 rekomenduje się różne narzędzia pod warunkiem, że zapewniają odpowiednią jakość prowadzonych zajęć,       zgodnie z posiadanymi możliwościami w tym zakresie.
  5. Prowadzący zajęcia mają obowiązek niezwłocznego poinformowania uczestników danej grupy zajęciowej przebiegu procesu kształcenia na odległość w ramach danego przedmiotu, poinformowania o wybranym narzędziu zdalnego nauczania za pośrednictwem następujących form komunikacji:
    1. korespondencji telefonicznej i mailowej ze starostą grupy,
    2. ogłoszeń na stronie internetowej Uczelni.
    3. przesłanie materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez studenta.
  6. Zajęcia odbywają się zgodnie z aktualnie obowiązującą organizacją roku akademickiego  20190/2020 i aktualnie obowiązującym rozkładem zajęć dydaktycznych. Dopuszcza się możliwość   zmiany dnia tygodnia i godziny zajęć po jej uzgodnieniu z uczestnikami grupy zajęciowej i Dziekanem  (dotyczy zajęć, które nie odbyły się w okresie od 12 marca 2020).
  7. Dziekan  w porozumieniu z Prodziekanem ds. Kształcenia Praktycznego może podjąć decyzję o uznaniu dotychczasowej praktyki i sposobie uzupełnienia brakujących efektów uczenia się. Przepis stosuje się do praktyk rozpoczętych przez studentów i  praktyk, które jeszcze się nie rozpoczęły.
  8. Na podstawie informacji udzielonej przez Dziekana i Prodziekana ds. Kształcenia Praktycznego Rektor może  wyrazić zgodę na odbywanie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych  przez studentów poza siedzibą Uczelni w porozumieniu z opiekunem praktyk.
  9. Prodziekan ds. Kształcenia Praktycznego ustala warunki przebiegu zajęć praktycznych    i praktyk zawodowych, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, dotyczące zagrożenia epidemicznego (załącznik Nr 2 do niniejszego Zarządzenia)
  10. W roku akademickim 2019/2020 zajęcia realizowane w formie zajęć praktycznych      i praktyk zawodowych na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu pielęgniarki/ pielęgniarza rozpoczętych przed dniem 1 października 2019 r. i kończących się w roku akademickim  2019/2020, mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  11. Podstawą zaliczenia części zajęć praktycznych i praktyk zawodowych może być zaświadczenie o odbywaniu wolontariatu  w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2    złożone przez studenta do Dziekanatu Uczelni w Radomiu (zał. Nr 1 do niniejszego Zarządzenia)
  12. W związku ze zmianą formy odbywania zajęć na formę zdalną dopuszcza się możliwość dostosowania warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się określonej w sylabusie  do zmienionej formy zajęć.
  13. Dostosowanie warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się do zmienionej formy zajęć powinno zostać dokonane przez koordynatora przedmiotu w porozumieniu z uczestnikami zajęć lub Samorządem Studenckim, a ponadto powinno:
    1. uwzględniać specyfikę wybranego narzędzia zdalnego nauczania;
    2. zapewniać rzetelne sprawdzenie uzyskania wszystkich efektów uczenia się przewidzianych w sylabusie;
  14. Proces weryfikacji efektów uczenia się musi umożliwiać dokonywanie oceny osiągniętych efektów uczenia i może być przeprowadzony z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
  15. Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu dydaktycznego z wykorzystaniem zdalnych form nauczania sprawuje Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu  i Prodziekan ds. Kształcenia Praktycznego.
  16. Nauczyciel prowadzący zajęcia zdalnie zobowiązany jest do potwierdzenia realizacji prowadzonych zajęć w karcie Potwierdzenie realizacji zajęć prowadzonych zdalnie w Radomskiej Szkole Wyższej  (załącznik Nr 3 do niniejszego Zarządzenia).
  17. Konsultacje dziekana i innych pracowników ze studentami odbywają się w formie telefonicznej i/ lub e-mailowej.

 

§2

W innych obszarach funkcjonowania Radomskiej Szkoły Wyższej wprowadza się następujące zasady:

  1. Dotyczące świadczenia pracy przez pracowników w administracji:
    1. Przywraca się sposób świadczenia pracy przez pracowników niebędących nauczycielami zgodnie z obowiązującymi ich warunkami świadczenia pracy przy zapewnieniu bezpiecznych warunków pracy, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla zdrowia pracowników oraz obowiązujące przepisy prawa określające zasady świadczenia pracy.
    2. W przypadku czasowego braku możliwości wypełnienia warunków, o których mowa w pkt 1 Rektor może podjąć decyzję określającą formę świadczenia pracy.
  2. Dotyczące funkcjonowania Biblioteki Radomskiej Szkoły Wyższej:
    1. Dopuszcza się korzystanie z wypożyczalni w Bibliotece  po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu przez studenta zapotrzebowania na książki (tytuł, autor, wydawnictwo).
    2. Zawiesza się korzystanie ze zbiorów Biblioteki  w jej siedzibie i w  czytelni.
  3. Dotyczące konferencji, imprez i innych wydarzeń:
    1. Odwołuje się wszelkie konferencje i wydarzenia organizowane przez Uczelnię i na terenie Uczelni, z wyłączeniem organizowanych w formie on-line.
  4. Dotyczące funkcjonowania obiektów sportowych:
    1. Wstrzymuje się prowadzenie zajęć sportowych stacjonarnych  dla studentów.

 

§3

  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 kwietnia 2020 roku i obowiązuje do odwołania.
Przejdź do treści